مرسدس بنز ترمز جدیدی را اختراع کرد به گزارش سیبکس، شرکت خودروسازی مرسدس بنز یک سامانه ترمز جدید برای خودرو های الکتریکی اختراع کرده است. به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، تقریباً تمام خودروی امروزی از ترمزهای دیسکی استفاده می نماید که شامل یک دیسک همراه با لنت های ترمز و قاب لنت(کالیپر) و بازوی کنترل در هر چرخ است. کالیپر ترمز بخشی از سیستم ترمز دیسکی است که در خیلی از خودرو ها، بخصوص در ترمزهای جلویی استفاده می شود. این کالیپرها دارای پیستون های ترمز هستند و وظیفه آنها متوقف کردن چرخ های خودرو با تشکیل اصطکاک با دیسک(روتور) ترمز است. درون هر کالیپر، جفتی از صفحات فلزی قرار دارد که بعنوان لنت ترمز شناخته می شود. راننده پدال ترمز را فشار می دهد و مایع هیدرولیک از خطوط لوله ترمز به داخل کالیپر رانده می شود، پیستون ها را منبسط می کند و لنت های ترمز را بسمت دیسک فشار می دهد، چرخش دیسک متصل به توپی را می کاهد و در نتیجه سرعت چرخ را می کاهد. سیستم های دیگری مانند ترمزهای هوایی، ترمزهای نواری، روش فلینت استونز و غیره هم وجود دارند که از آغاز صنعت خودروسازی ایجاد شده اند. مفهوم کلی تقریبا همیشه یکسان است؛ استفاده از اصطکاک برای کاهش سرعت. به نقل از نیواطلس، حالا مرسدس بنز یک مفهوم قدیمی را با آن چه «ترمز از پیشرانه»(in-drive brakes) برای خودرو های الکتریکی می نامد، اختراع جدیدی عرضه کرده است. این سیستم که در قسمت پژوهش و توسعه این شرکت در سیندلفینگن آلمان توسعه می یابد، ترمزها را در آرایشی که بسیار شبیه به ترمز گیربکس عمل می کند، به صورت مستقیم در پیشرانه ادغام می کند. این سیستم شبیه به صفحه کلاچ است، اما خصوصیت های منحصر به فرد خویش را دارد. ضمن این که هیچ کالیپری هم وجود ندارد و در عوض، یک لنت ترمز دایره ای که مستقیماً به شفت خروجی موتور الکتریکی متصل است روی یک حلقه ثابت خنک شونده با آب فشار داده می شود که همگی در یک سیستم بسته قرار دارند. به قول مرسدس، این سیستم «ترمز از پیشرانه» در طول عمر خودرو احتیاج به سرویس ندارد و به صورت بالقوه هزاران دلاری را که معمولاً برای تعمیر و تعویض سیستم ترمز هزینه می شود، صرفه جویی می کند. حتی بقایای لنت و گرد و غبار در یک محفظه داخلی کوچک جمع می شود که احتیاجی به تخلیه ندارد. بقایای سیستم ترمز بخصوص در مناطق شهری با ترافیک زیاد، یکی از عوامل اصلی آلودگی است. موتورهای خودرو های برقی ذاتاً هنگام رها شدن پدال گاز بعنوان یک ترمز عمل می کنند، چونکه این قابلیت را دارند که برق را باردیگر به باتری ها بازگردانند و سرعت خودرو را در این فرایند کاهش دهند. با این وجود، هنوز یک سیستم ترمز واقعی مورد نیاز است. سیستم «ترمز از پیشرانه» هنوز درحال آزمایش است و مرسدس اعتقاد دارد که استهلاک ترمز وجود ندارد، چون که این سیستم با آب خنک می شود. با عنایت به این که سیستم «ترمز از پیشرانه» تمام قطعات را از چرخ ها دور می کند، وزن خودرو به میزان قابل توجهی کاسته می شود و سبب می شود خودرو هم کنترل بهتری داشته باشد و هم تجربه سواری را بهبود بخشد. همینطور میتوان چرخ ها را بدون وجود سیستم ترمز در هر چرخ، از نظر آیرودینامیکی کارآمدتر ساخت. سیستم ترمزی که احتیاجی به تعمیر و تعویض ندارد، باعث صرفه جویی در زمان و هزینه صاحب خودرو می شود. همینطور یکپارچه سازی اجزاء سبب صرفه جویی در هزینه تولید کنندگان و مواد لازم می شود و تاثیر کمتری بر روی کره زمین می گذارد. در حالیکه مرسدس بر روی طراحی مجدد سیستم های ترمز سنتی برای خودرو های الکتریکی خود تمرکز می کند، سایر شرکت ها درحال بازبینی در کل معماری خودرو های الکتریکی هستند. بعنوان مثال شرکت REE با جابجایی همه چیز از زیر کاپوت به پشت چرخ ها، رویکرد جالبی را در پیش گرفته است. در این سیستم، موتورها، پیشرانه، فرمان، سیستم تعلیق و ترمزها همگی در پشت چرخ ها قرار گرفته اند و یک پلت فرم ماژولار را ایجاد می کنند که میتوان روی آن هر چیزی را ساخت، از کامیون های مخصوص تحویل بسته ها گرفته تا خودرو های اسپرت و حتی ون های کمپر. این که آیا ترمزهای جدید مرسدس بنز به استانداردی نوین تبدیل می شوند یا بعنوان یک ارتقای درجه یک برای خریداران ثروتمند خودرو های برقی لوکس درنظر گرفته می شوند را تنها زمان مشخص خواهد نمود. 1403/09/07 19:32:23 5.0 / 5 19 تگهای خبر: باتری , توسعه , سرویس , سیستم این مطلب سیبکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ابداع رشته های اسپاگتی ۲۰۰ بار نازک تر از تار مو تولید انبوه مارک لباس و جیبیتز استیکر کراکس برگزاری رویداد تبادل فناوری نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی به همت صندوق نوآوری آزمایش خون خانگی با کمک یک تراشه نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲