Sibex سیبکس

بودجه ۱۴ میلیون دلاری برای ساخت روش جدید چاپ سه بعدی فلزات

بودجه ۱۴ میلیون دلاری برای ساخت روش جدید چاپ سه بعدی فلزات سیبکس: به گزارش سیبکس، مهندسان سابق شرکت «اسپیس ایکس» یک بودجه ۱۴ میلیون دلاری را برای عرضه یک روش جدید چاپ سه بعدی فلز در مقیاس بزرگ دریافت نمودند.


به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، چاپ سه بعدی اشیاء با استفاده از فلز یک روش کاملا جاافتاده به حساب می آید، اما برای مطابقت با روش های سنتی در مقیاس گسترده، بسیار پیچیده، گران و کم دقت است.
به نقل از تک کرانچ، شرکت «فری فرم» (Freeform) با دریافت ۱۴ میلیون دلار از شرکتهای «انویدیا»(Nvidia) و «بوئینگ»(Boeing) می خواهد یک فرایند جدید را برای چاپ افزودنی فلز بسازد که شرایط را تغییر می دهد. در این پروژه، پای هوش مصنوعی هم در بین است.
«اریک پالیچ»(Erik Palitsch) مدیر عامل و «تی جی روناچر»(TJ Ronacher) رئیس هیأت مدیره، هر دو در شرکت «اسپیس ایکس» (SpaceX) کار می کردند که در آنجا به ترتیب معمار اصلی و تحلیلگر اصلی موتورهای «مرلین»(Merlin) و سایر برنامه ها بودند. آنها در اسپیس ایکس، پتانسیل قطعات چاپ سه بعدی ساخته شده با فلز را دیدند، اما نقصهای این شیوه را هم از نزدیک تجربه کردند.
پالیچ اظهار داشت: ما پتانسیل چاپ فلز را دیدیم. این شیوه می تواند هر صنعتی را که اشیای فلزی می سازد، متحول کند، اما پذیرش آن کند بوده و موفقیت در بهترین حالت حاشیه ای بوده است. چرا استفاده از آن در مقیاس بزرگ عملی نیست؟ اساسا به سه دلیل کیفیت بد، ناسازگاری و سرعت کم. چاپگرهای تجاری بسیار کند هستند و قیمت آنها نجومی است.
آنها به این نتیجه رسیدند که اگر بتوانند فرایند عرضه خدمات چاپ را به جای فروش یک چاپگر عملیاتی کنند، مشکل کاملا حل خواهد شد. بنابراین، آنها به «تاسو لاپاس»(Tasso Lappas) مدیرعامل سابق شرکت «Velo3D» ملحق شدند تا فری فرم را راه اندازی کنند.
پالیچ اظهار داشت: ما بازخورد بینش کامپیوتری را با سرعت بالایی در سیستم خود داریم که در مقیاس میکروثانیه اجرا می شود و همه این داده ها روی انواع پیشرفته «مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر»(FPGA) و «واحد پردازش گرافیکی»(GPU) پردازش می شوند. ما مجبور شدیم همه آنها را فقط از چیزهایی بسازیم که در چند سال گذشته در دسترس بوده اند.
لاپاس اظهار داشت: اریک و تی جی این فرایند را زندگی کردند و به نتایج یکسانی رسیدند. آنها دریافتند این صنعت به سطحی از محاسبات و حسگرهایی نیاز دارد که هیچ کس پیش تر از آنها استفاده نکرده است. برای درک درست نحوه کنترل این فرایند، به مجموعه داده هایی نیاز داشتیم تا در مقیاس های زمانی کار کنند که هیچ کس آنها را نداشت. بنابراین، ما ساخت یک سیستم تله متری پیشرفته را آغاز کردیم که مجموعه داده های نظارت شده و کنترل شده خویش را جمع آوری کند.
این داده ها به آنها امکان داد تا یک مدل را برای تولید داده های مورد نیاز یک مدل بهتر تقویت نمایند، اما بعد از آن با لزوم سرعت روبه رو شدند. لاپاس توضیح داد: ما با مدلهای مولد اشتراکات زیادی داریم، اما خیلی چیزها را در اختیار نداریم. نکته کاملا متفاوت دراین میان، تأخیر است. استنتاج ما باید در میکروثانیه صورت گیرد تا بتوانیم حلقه این فرآیندها را ببندیم.
بدون هیچ چاره آماده ای برای داده ها یا محاسبات، آنها مجبور بودند ترکیب GPU/FPGA را از ابتدا بسازند. این خصوصیت را به مزایای اساسی تولید مبتنی بر چاپ مانند سرعت و تطبیق پذیری با کارخانه ها اضافه کنید تا متوجه شوید که این یک مورد تجاری بسیار قانع کننده است.



1403/08/05
09:10:44
5.0 / 5
10
تگهای خبر: خدمات , دیجیتال , سه بعدی , سیستم
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است