Sibex سیبکس

این استارت آپ بیمارستان را به خانه می آورد

این استارت آپ بیمارستان را به خانه می آورد سیبکس: استارت آپ «داکلا» 46 میلیون دلار بودجه را برای توسعه یک تکنولوژی جدید در اروپا جمع آوری کرده است تا خدمات بیمارستانی را به خانه بیماران ببرد.


به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، بیمارستان های سرتاسر جهان همیشه با کمبود تخت روبه رو هستند و این مشکل در صورت وقوع یک خطر بهداشتی یا سایر فاجعه های بزرگ در مقیاس بزرگ ممکنست تشدید شود.
به نقل از تک کرانچ، استارت آپ «داکلا»(Doccla) درحال ارائه فناوری جدیدی موسوم به «تخت مجازی» برای رسیدگی به این مشکل است تا به پزشکان کمک نماید بیمارانی را که زودتر از موعد مرخص شده اند یا در بعضی موارد اصلا به بیمارستان نمی روند، ازراه دور مدیریت کنند. بعد از جلب توجه به این فناوری در بریتانیا و ایرلند، حالا ۴۶ میلیون دلار برای توسعه آن در اروپا جمع آوری شده است.
داکلا که با شرکت هایی مانند «گرافنت»(Graphnet) و «هوما»(Huma) رقابت می کند، از این بودجه تا حدی برای استخدام گروههای محلی در بازارهای جدید استفاده خواهدنمود. بااینکه تمرکز اصلی این استارت آپ تا حالا بر بستن قرارداد با خدمات بهداشتی بوده است، اما از آزمایش های بالینی مجازی برای شرکت های داروسازی نیز پشتیبانی می کند و توجه خودرا به ایجاد یک کسب وکار پیرامون حوزه داده معطوف می دارد.
نخستین شروع داکلا از دوره همه گیری کووید-۱۹ بود. در آن زمان، فشار بزرگی برای دور نگه داشتن افراد از بیمارستان ها بمنظور کاهش فشار روی منابع، سازمان های مراقبت بهداشتی را بر آن داشت تا برای حل این شکاف به راهکار هایی مانند تخت مجازی داکلا وارد شوند، اما با بازگشت زندگی به حالت عادی، استارت آپ راهبردهای عملی تری را نیز دنبال کرد.
خدمات داکلا پیرامون مجموعه ای از دستگاه های نظارتی سازمان دهی شده که اپلیکیشن آنها از پیش روی یک تلفن همراه بارگذاری شده است. دستگاه های نظارتی برای جمع آوری داده هایی مورد استفاده قرار می گیرند که مستقیما در پرونده های الکترونیکی سلامت بارگذاری می شوند. پزشکان داده ها را بوسیله رابط کامپیوتری داشبورد پزشک می بینند و زمانی که موارد تشخیصی به توجه بیشتری نیاز دارند، هشدارهای ویژه ای را دریافت می کنند. این یک نقطه فروش قوی برای کارکنان پرکار و آرامش خاطر برای بیماران در خانه است.
«مارتین راتز»(Martin Ratz)، یکی از بنیان گذاران داکلا اظهار داشت که این استارت آپ یک رویکرد بسیار عملی را برای ورود به بازارهای جدید دارد. رویکرد استارت آپ این است که بطور معمول قبل از انجام کار، یک مشتری جدید را ثبت نام می کند.
راتز با خاطرنشان کردن این مساله که هم اکنون برنامه هایی برای انجام شدن این کار در اتریش و فرانسه وجود دارد، اظهار داشت: ما ابتدا محصول را می فروشیم و سپس با کمک مشتری به بازار وارد می شویم. این دقیقا همان چیزی است که در آلمان صورت گرفت. ما می خواهیم کارهایی را که در بریتانیا انجام می دهیم، تکرار نماییم. در عین حال، درک می نماییم که زیربنای بازارهای جدیدتر از برخی جنبه ها خصوصاً از نظر بازپرداخت بسیار متفاوت می باشد.
فناوری «بیمارستان در خانه» داکلا در تحقیقات دارویی نیز استفاده می شود. داکلا بطور ویژه در طول آزمایش های دارویی، نیاز بیماران را به حضور فیزیکی در مراکز درمانی که بطور معمول توسط سازمان های تحقیقاتی قراردادی شخص ثالث اداره می گردند، می کاهد یا جایگزین می کند تا بر پیشرفت آنها نظارت شود. راتز اظهار داشت: ما می توانیم به انجام شدن سریع تر، بهتر و ارزان تر کارها نسبت به روش های سنتی کمک نماییم.



1403/06/17
12:34:16
5.0 / 5
85
تگهای خبر: اپل , اپلیكیشن , الكترونیكی , بازار
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است