Sibex سیبکس

دور اول آزمایش های بزرگترین کشتی هوایی جهان شروع می شود

دور اول آزمایش های بزرگترین کشتی هوایی جهان شروع می شود به گزارش سیبکس، هواپیمای عظیمی که توسط سرگئی برین(Sergey Brin) بنیانگذار گوگل حمایت می شود، نخستین دور از آزمایش های پروازی خویش را در کالیفرنیا آغاز می کند.


به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این هواپیمای غول پیکر با طول ۴۰۰ فوت(۱۲۱.۹ متر) حدودا دو برابر طول یک کوادجت بوئینگ ۷۴۷-۸ بوده و بلندترین هواپیمای جهان به حساب می آید.
این بالن از حدود یک میلیون فوت مکعب هلیوم و ۱۲ موتور الکتریکی برای عمودی بلند شدن و سرعت گرفتن تا ۷۵ مایل در ساعت(۱۲۰ کیلومتر در ساعت) استفاده می نماید. این کشتی هوایی بزرگ توسط شرکت LTA Research ساخته شده است که از جانب سرگئی برین یکی از بنیانگذاران گوگل، حمایت می شود.
سازندگان آن می گویند که چنین محصولاتی می توانند روزی آثار انتشار کربن سفرهای هوایی و کشتیرانی را کاهش دهند.
این کشتی هوایی که پث فایندر ۱(Pathfinder 1) نام دارد، بزرگترین هواپیمای ساخته شده از زمان آتش گرفتن یک مدل ۸۰۰ فوتی(۲۴۵ متر) به نام هیندنبورگ(Hindenburg) در سال ۱۹۳۷ است.
این هواپیما به اندازه سه بوئینگ ۷۳۷ است و حتی هواپیمای استراتولانچ(Stratolaunch) که برای حمل موشک به مدار استفاده می شوند در مقابل آن کوچک هستند.
در حالیکه هیندنبورگ با هیدروژن بسیار قابل اشتعال پر شده بود، Pathfinder ۱ از هلیوم ایمن استفاده می نماید که در ۱۳ کیسه هوا ذخیره شده اند. با نوسانات قیمت هلیوم، پر کردن پث فایندر ۱ امکان دارد بین ۲۵۰ هزار دلار(۱۹۷۸۷۷ پوند) تا یک میلیون دلار(۷۹۱۵۰۰ پوند) هزینه داشته باشد.
هر یک از ۱۳ کیسه نایلونی آن توسط اسکلتی متشکل از ۱۰ هزار قطب تقویت شده با فیبر کربن و ۳۰۰۰ توپی چرخ تیتانیوم در جای خود نگه داشته می شود.
از فناوری پیشرفته لیدار برای نظارت مداوم بر سطوح گاز موجود در این بالن استفاده می شود.
سپس کل این ساختار با یک ماده مصنوعی به نام Tedlar پوشیده می شود که ادعا می شود در مقابل نور فرابنفش و آتش مقاوم است.
با فناوری اقتباس شده از پهپادها، پرواز پث فایندر ۱ هم به طرز شگفت انگیزی آسان خواهد بود و تنها به یک خلبان نیاز دارد که با استفاده از سیستم جوی استیک آنرا هدایت می کند. در حالیکه پث فایندر ۱ امکان دارد روزی چندین تن بار را در طول صدها مایل حمل کند، هم اکنون با محدودیت شناور شدن در فاصله تنها چند فوت از زمین روبه رو است.
طراحان این کشتی هوایی می گویند: در هفته ها و ماه های آینده، تیم تحقیقاتی آزمایش های دقیقی انجام خواهد داد تا از ایمنی و قابل اطمینان بودن این هواپیما مطمئن شوند.


پث فایندر ۱ از زمان دریافت گواهی پرواز ویژه در ماه سپتامبر، نخستین مراحل آزمایش خویش را در فرودگاه پالو آلتو و قسمتهایی از خلیج سانفرانسیسکو انجام داده است. در روز هشتم سپتامبر، پث فایندر ۱ نخستین پرواز آزمایشی خویش را انجام داد در حالیکه به یک سه پایه متحرک متصل بود و از سطح زمین فاصله داشت.
آزمایشات بعدی به این کشتی هوایی اجازه می دهد تا به ارتفاع ۱۵۰۰ فوتی(۴۵۷ متری) برسد و بر فراز آب های خلیج حرکت نماید.
پث فایندر ۱ از سال ۲۰۱۶ درحال توسعه است و شرکت LTA Research می گوید که هم اکنون درحال کار برای توسعه یک هواپیما حتی بزرگ تر به نام پث فایندر ۳ است. هدف این شرکت داشتن ناوگانی از کشتی های هوایی مختلف است که می توانند در حمل بار یا مسافر یا در رساندن کمک های بشردوستانه اضطراری استفاده شوند.
سازندگان پث فایندر ۱ اذعان دارند که کشتی های هوایی مشکلات فعلی سفرهای هوایی را حل نمی کنند، اما آنها نقش مهمی خواهند داشت.
آلن وستون، مدیر عامل LTA Research می گوید: من نمی توانم کشتی های هوایی را جایگزینی برای هواپیما ببینم، اما کشتی های هوایی می توانند بخشی از صنعت حمل و نقل باشد که آثار انتشار کربن سفرهای هوایی را کم می کنند. آن چه که من را در مورد کاری که تابحال انجام داده ایم هیجان زده می کند اینست که به خودمان نشان داده ایم، و امیدواریم به بقیه جهان هم نشان دهیم که می توانیم از نظر اندازه و بهره وری به این مقیاس برسیم.



1402/09/08
09:17:17
5.0 / 5
500
تگهای خبر: ایمنی , توسعه , سفر , سیستم
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است