Sibex سیبکس

افزایش هرزنامه های سفری در آستانه تعطیلات تابستانی

افزایش هرزنامه های سفری در آستانه تعطیلات تابستانی سیبکس: ایمیل های فیشینگ در آستانه تعطیلات تابستانی، طیف وسیعی از هدایای بلیت هواپیما، کارت های هدیه تا پیشنهادات مقرون به صرفه برای اجاره تعطیلات را شامل می شود و می تواند نتایجی همچون سرقت اطلاعات شخصی یا خدمات ضعیف به مشتریان را به همراه داشته باشد.


به گزارش سیبکس به نقل از ایسنا، باتوجه به لغو محدودیت های مسافرتی در رابطه با کرونا توسط بیشتر کشورها، مسافران، بلیت هواپیما، اقامتگاه ها و تورها را با اشتیاق رزرو می کنند. در این شرایط، فیشرها، کلاهبرداران و فروشندگان بدافزار، آماده استفاده از فصل تعطیلات تابستانی هستند. آنطور که در هلپ نت سکیوریتی اشاره شده، بگفته مفسرین امنیتی، سیل هرزنامه های مسافرتی چند ماهی است که شروع شده و انتظار می رود در آستانه تابستان به اوج خود برسد، هرزنامه هایی با مضمون سفر که باید مراقب آن باشید.
آلینا بیزگا، تحلیل گر امنیتی موسسه Bitdefender، اظهار داشت که بااینکه آنها تا کنون هیچگونه کلاهبرداری، فیشینگ یا کوشش برای جعل هویت پلت فرم های محبوب رزرو را که در سالهای قبل گذشته موجود بوده، ندیده اند، اما فصل تعطیلات تابستانی تازه شروع شده است. ایمیل های فیشینگ فعلی طیف وسیعی از هدایای بلیت هواپیما، کارت های هدیه و پیشنهادات ساعت پرواز پاداش گرفته تا تأییدیه های رزرو و پیشنهادات مقرون به صرفه برای اجاره تعطیلات و معاملات فراگیر را شامل می شوند.
فریب های فیشینگ با مضمون سفر شامل کلمات کلیدی مربوط به تعطیلات تابستانی و مرجع یا جعل هویت شرکت های هواپیمایی معروف و سازمان هایی در صنعت میهمان داری و گردشگری و تورها و هتل هاست. از مخاطبان هدف خواسته می شود نظرسنجی ها را تکمیل کنند و اطلاعات شخصی خودرا در سایت های فیشینگ وارد کرده یا فاکتورها و پیام هایی را که در حقیقت بدافزار هستند دانلود کنند.
حتی اگر این کلاهبرداران اطلاعاتی را به سرقت نبرند، قربانیان ممکنست با معاملات بدی روبه رو شوند. مصرف کنندگانی که معاملات سفر را بوسیله ایمیل های هرزنامه خریداری می کنند، بطور معمول به اندازه ارزش پولشان، خدمت دریافت نمی کنند. در جست وجوی چنین پیشنهادهای مسافرتی، نظرات و شکایات بدی از طرف بیشتر مصرف کنندگان مشاهده می شود، که شامل برخی نظرات منفی و توضیحات گمراه کننده، خدمات ضعیف به مشتریان، هزینه های پنهان و ناتوانی در تماس با ارائه دهندگان خدمات اشاره دارد.
سفارش ای که هر شخص آنلاین باید از آن پیروی کند این است که اگر معامله ای بیش از حد خوب بنظر می رسد که یک جای کارش می لنگد، احتمالاً همین طور است. دیگر این که مشروعیت معامله را پیش از پرداخت بررسی کنید و پرداخت هایتان را بوسیله ارز دیجیتال انجام ندهید. همچنین، اطلاعات کارت پرداخت یا داده های حساس خودرا بوسیله تلفن در اختیار کسی قرار ندهید، روی پیوندها کلیک نکنید یا فایل های پیوست را در ایمیل های ناخواسته دانلود نکنید.




منبع:

1401/03/25
08:36:18
5.0 / 5
770
تگهای خبر: آنلاین , بدافزار , خدمات , دانلود
این مطلب سیبکس را پسندیدید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
سیبکس - SibeX

سیبكس

فناوری و محصولات اپل

sibex.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سیبكس محفوظ است