وزیر ارتباطات مطرح كرد؛ راههای پیش گیری از دریافت پیامک های مزاحم سیبکس: وزیر ارتباطات با تاکید بر این که با شماره گیری کد #800؛ می توان برای مسدودسازی پیامک های تبلیغاتی درخواست داد، راه های پیش گیری از دریافت انبوه پیامک های مزاحم را تشریح نمود. به گزارش سیبکس به نقل از مهر، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت: حتما شما هم گاهی از دریافت پیامک های تبلیغاتی از شماره های شخصی کلافه می شوید. محتوای تعدادی از این پیامک ها، بدون مجوز و برخی هم کلاهبرداری است. این پیامک ها بیشتر بوسیله سرشماره های پیامکی و گاهی هم بوسیله سیمکارت های شخصی تلفن همراه یا خطوط تلفن ثابت ارسال می شوند. وی افزود: با شماره گیری کد #۸۰۰* یا تماس با واحد ارتباط با مشتریان اپراتورها می توانید مسدود یا فعال سازی دریافت پیامک های تبلیغاتی را از سرشماره های پیامکی درخواست کنید. وزیر ارتباطات اظهار داشت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیش گیری از ارسال انبوه پیامک ها مزاحم از شروع سال جاری اقداماتی را انجام داده است. - شناسایی ۳۱۷۲۸ خط شخصی و سرشماره متخلف بوسیله سامانه کشف تقلب و گزارش های مردمی به سامانه پیامکی ۱۹۵ - الزام اپراتورها و فعالان ارسال پیامک انبوه به تشدید نظارت، اصلاح قراردادها و درج جرایم بازدارنده و نیز احراز هویت دقیق متقاضیان ارسال پیامک انبوه - شناسایی عوامل متخلف فروش سیمکارت های شخصی برای ارسال پیامک انبوه و قطع دسترسی آنها و طرح دعوی در محاکم قضایی - اطلاع رسانی بوسیله ارسال پیامک و درج در اخبار زارع پور خطاب به کاربران اضافه کرد: در صورتی که با وجود مسدودسازی دریافت پیامک های تبلیغاتی، همچنان پیامک هایی با محتوای نامناسب دریافت می کنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسال کننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید. گزارش های ارسالی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی و در صورت احراز تخلف، سرشماره ارسال کننده مسدود یا قابلیت ارسال پیامک از شماره شخصی ارسال کننده، سلب می شود. وی اظهار داشت: باتوجه به مقررات جاری، ارسال هر نوع پیامک انبوه از خطوط شخصی ممنوعست و در صورت ارسال، خط تلفن ارسال کننده، مشمول قطع یک طرفه ارسال پیامک می شود. متقاضیان امور تبلیغاتی یا سایر امور نیازمند به ارسال پیامک انبوه، باید از پنل های دارای مجوز ارسال پیامک انبوه استفاده کنند. منبع: sibex.ir 1400/11/19 23:12:43 5.0 / 5 648 تگهای خبر: ارتباطات , كاربر , مشتری این مطلب سیبکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط یک ایرانی مدیر ارشد مالی ایکس شد بومی سازی ساعت اتمی برای اندازه گیری زمان با دقت صدم نانوثانیه آزمایش ابزار هوش مصنوعی که از خود نسخه های مختلف می سازد تولید جوهر زیستی با قابلیت چاپ پچ قلبی و بهبود لطمه های میوکارد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۹ بعلاوه ۱