قانون سناتورهای آمریكایی برای حفاظت از حریم شخصی سیبكس: در همان ساعاتی كه مارك زاكربرگ مدیرعامل فیس بوك پاسخگوی سوالاتی در مورد رسوایی اخیر این شركت در سنای آمریكا بود، دو سناتور طرحی برای حل این مشكل پیشنهاد كردند. به گزارش سیبكس به نقل از انگجت، هدف از عرضه این طرح برای تصویب بعنوان یك قانون، حفاظت از مردم برای جلوگیری از تكرار وقایعی مانند رسوایی شركت تحلیل داده كمبریج انالیتیكا است. در جریان این رسوایی اطلاعات خصوصی ۸۷ میلیون كاربر فیس بوك بدون كسب اجازه از آنها در دسترس شركت یاد شده قرار گرفت تا میزان محبوبیت دونالد ترامپ در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این كشور مشخص شود. طرح یادشده كه در صورت تصویب قانون رضایت یا كانسنت نام می گیرد توسط ادوارد ماركی و ریچارد بلومنتال سناتورهای دموكرات پیشنهاد شده است. براساس طرح مذكور شركت های اینترنتی و شبكه های اجتماعی مانند فیس بوك و گوگل باید برای استفاده، به اشتراك گذاری و فروش اطلاعات شخصی كاربران رضایت آنها را به دست آورند. همینطور آنها باید به كاربران اعلام كنند كه قصد دارند چگونه از داده های آنها استفاده كنند و همینطور ابزار منطقی و مناسبی را برای حفاظت از داده های كاربران به كار بگیرند. مسئولیت بررسی روش اجرای این قوانین بر عهده كمیسیون فدرال تجارت آمریكا خواهد بود. البته در جریان ادای شهادت توسط زاكربرگ به این مورد هم اشاره شد كه مدیرعامل فیس بوك هم آمادگی خویش را برای همكاری در این زمینه اعلام نمود. 1397/01/22 14:54:58 5.0 / 5 4435 تگهای خبر: كاربر این مطلب سیبکس را پسندیدید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط اپل و گوگل برای فیلتر تیک تاک آماده می شوند کاربران اسنپ بانی توسعه کسب وکارهای محلی می شوند ربات کوچکی که رکورد سوسک های واقعی را در سرعت شکست ویدئویی از توانایی های خارق العاده ربات فیگور ۰۲ در کارخانه بی ام و نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۱